|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikke alene er foreningen blevet stiftet - den har også modtaget 15 indmeldelser, har tilmeldt sig DAI og deres 7-mandsturnering og har haft de første 7 træningssamlinger.
Stiftelsen af foreningen forløb tilfredsstillende - omend vi kunne have ønsket et lidt større fremmøde til den stiftende generalforsamling, men nu var der da et tillidshverv til hver. Bestyrelsen konstituerede sig som følger: Bo blev formand, Troels kasserer og Christian bestyrelsessekretær. Foreningens vedtægter, der blev udformet efter DAIs skabelon, blev vedtaget enstemmigt. Tilsvarende enighed var der godt nok hverken om foreningens navn eller dens farver, men begge dele blev dog vedtaget uden den helt store dramatik.
Indmeldelsesproceduren bød på lidt større problemer. Generalforsamlingen havde vedtaget, at vi som udgangspunkt skulle gå efter at blive 14 medlemmer. Imidlertid viste det sig, at bestyrelsen havde undervurderet interessen for at være med. Der var ikke mindre end 19, som meldte deres interesse i mere eller mindre udtalt grad.
Derfor måtte der findes en løsning. Generalforsamlingen havde ikke udstukket retningslinier for, hvad der skulle gøres i denne situation. For at være en lovlig forening kan vi nemlig ikke sætte grænser for medlemstallet.
Bestyrelsen valgte derfor at fortolke generalforsamlingens beslutning således, at det måtte være dem som indmeldte sig først, der måtte betragtes som foreningens kernemedlemmer, medlemmer med fulde rettigheder - og som derfor kunne påregne sig ret til spilletid osv.
Det undgik ikke helt at blive lidt ubehageligt med denne indmeldelsesprocedure, men facit blev, at vi pr. 1/1 1999 stod med 15 medlemmer. Vi vurderede, at den bedste løsning ville være så at sige at køre med ‘overkapacitet’ - således at vi beholder 14 som det ideelle medlemstal. Så snart vi altså skulle miste et medlem, vil vi ikke gå efter at skaffe en ny, før medlemstallet kommer under 14.
Det er aldrig helt nemt at have med en organisation som DAI at gøre. Den er ikke så voldsomt strømlinet, som man måske en gang imellem kunne ønske sig som foreningsbureaukrat. Kort efter vedtagelsen af foreningens budget fandt vi f.eks. ud af, at vores reelle udgifter for deltagelse i turneringen ville blive godt dobbelt så store, som man kunne forledes til at tro fra det oprindeligt tilsendte materiale. Det skal vi komme tilbage til.
Ligeledes er der endnu mange ting, som ikke er afklarede: f.eks. hvornår turneringen egentlig starter, hvornår kampene spilles, hvor de skal spilles, hvorvidt vi kan påregne dommere til kampene osv. Vi skal dog sørge for løbende at holde foreningens medlemmer orienterede. Vi venter at modtage spilleprogrammet i slutningen af marts.
Strategien har fra start af været, at medlemmerne primært holdes orienteret ad elektronisk vej - via e-mail. Fordelen ved dette er først og fremmest økonomisk, da det sparer os for en del papir, porto og evt. telefonudgifter. Bagdelen er den indlysende, at ikke alle har lige problemløs adgang til kommunikation ad denne vej.
For fremtiden planlægger vi dog at fortsætte med denne strategi, og vi forestiller os at udvide den ved at etablere en www-side, hvor forskellig relevant information om foreningen vil være til at finde. Denne strategi indebærer dog, at vi kan påregne, at de medlemmer, der ikke har adgang til den elektroniske kommunikation løbende holdes orienteret ad andre kanaler. Hvilket bestyrelsen har indtryk af, har fungeret tilfredsstillende indtil nu.
Foreningen har haft 7 indendørs træningssamlinger. Den første, som foregik i DGI-byen, var delvist financieret af foreningen - med 350 kr. Det var bestyrelsens idé, at foreningen skulle financiere halvdelen af udgifterne til leje af hal via kontingentet. Vi mødte dog nogen kritik af ordningen, og siden har træningssamlingerne været betalt af de fremmødte alene.
Til næste år kan vi muligvis regne med at få stillet halfaciliteter gratis til rådighed gennem DAI, men i år var vi ikke klar over muligheden i god nok tid. Til gengæld har vi haft ganske udmærkede forhold. Gennem DAI vil vi højst sandsynligt kunne forvente en gymnastiksal og ikke en egentlig hal, men det må vi jo så kigge på om et lille års tid.
Foreningens største problem har været at skaffe en sponsor. Den oplagte sponsor, Snehvide, sagde utvetydigt nej tak. Ligeledes var vores andet forsøg - med sportsbutikker - forgæves.
I talende stund har vi et tilbud fra Ejendomsselskabet 2V, som tilbyder os 7000 kr. og deres navn på vores trøjer for at vi til gengæld skaffer dem en kunde - en sælger af en lejlighed.
Derudover har vi ikke fået nogen umiddelbart velvillig respons på vores nu tredje forsøg, med henvendelser til ialt ca. 40 håndværksmestre og ejendomsmæglere.
Sponsorsituationen må
altså desværre stadig betragtes som uafklaret, hvilket dermed
også gælder financieringen af vores spilledragter.
|
Kontakt til DAI
Vi orienteres via ugentlige
meddelser fra DAI og føler os dermed udmærket orienterede
om forholdene. Derudover har vi i det forløbne år haft en
mindre korrespondence omkring et sammenstød med en dommer 'i civil',
som endte med en beklagelse fra dommeren, hvilket vi stillede os tilfredse
med. Alt i alt er vores forhold til DAI glimrende og forholdene så
gode de kan være når man tager i betragtning at det er et slags
discountforbund vi er medlemmer af, som primært kører på
frivillig arbejdskraft.
Økonomi og sponsorforhold
Som vanligt er foreningens
økonomiske forhold temmelig anstrengte. Det er ikke så underligt,
da vi prioriterer et relativt lavt medlemskontingent højt og til
gengæld gerne lever med et stramt budget.
Det er
dog ærgerligt at vi stadig ikke har kunnet finde en sponsor, og et
af den afgående bestyrelses ønsker for det kommende år
er at den sag kunne komme i orden.
Medlemsstatus
I løbet af året
har tre medlemmer forladt klubben: Jonathan Wichmann, Simon Vöge Hansen
og Andreas Harbsmeier. Til gengæld kan vi byde velkommen til Michael
Lund, Jakob V. Jørgensen og Lars Knudsen. Thomas Buch-Andersen har
orlov siden september og indtil i sommer en gang. Vi har kørt en
vikarordning for ham, som udløber når han kommer tilbage.
Derfor har klubben
højst sandsynligt 16 medlemmer - én over måltallet
- til sommer. Lars Knudsen har nu status af vikar, og den afgående
bestyrelse anbefaler at den til den tid siddende bestyrelse tager stilling
til medlemsspørgsmålet når Thomas kommer hjem. Man kunne
forestille sig at vi i en overgangsperiode kunne køre med overkapacitet
- således at der kunne være 16 medlemmer indtil næste
udmeldelse.
Kommunikation
Intern kommunikation mellem
ledelse og medlemmer i klubben kører primært elektronisk,
via e-mail og foreningens webside. Dette er en fordel ikke mindst af økonomiske
grunde, og bestyrelsen anbefaler at den politik fortsættes. Vi er
nu oppe på at alle medlemmer på nær en enkelt har fungerende
e-mail adresser, så under forudsætning af at denne ene - Christian
Holstein - bliver orienteret løbende af sin udvalgte kontaktperson
kan denne kommunikationsstrategi også gennemføres med succes.
|
Indledning
I tidligere bestyrelsers organisatoriske
beretninger har det været tydeligt, at etableringen af klubben har
antaget en stor del af bestyrelsens arbejde. Det er ikke længere
tilfældet da klubben til bestyrelsens (og antageligvis også
spillernes) store glæde fungerer godt såvel socialt som sportsligt.
I stedet vil jeg berøre nogle af de organisatoriske opgaver bestyrelsen
har haft.
1) Medlemssituationen
Status før næste
sæson: 12 aktive medlemmer/spillere + 1 vikar/1 langtidsorlov (Thomas
B), og 2 orlovsansøgninger (Rune og Kaspar).
Til trods for den sportslige
succes igennem hele turneringen (som vi allerede har fået beskrevet
i trænerparrets sportslige beretning) kan
der konstateres en faldende tilslutning til kampene. Det giver på
den ene side plads til alle tilmeldte (på nær 1 spiller i 1
kamp) og flere reservister. På den anden side betyder det også
et større arbejde for træneren, da der ikke er tilmeldte nok
til kampene. Den faldende tilslutning behøves ikke at blive tillagt
en faldende interesse, idet stadig flere dværge afslutter deres uddannelse
og påbegynder et nyt liv på det pulveriserende arbejdsmarked
eller i familiens skød. Med andre ord er det selvfølgelig
i orden og samtidig ganske forventeligt.
2) Økonomi
Økonomien har det trods
beskedne ekstra udgifter vældig godt og foreningen har rent faktisk
oparbejdet en mindre formue. I relation til diskussionen af næste
års budget skal vi således tage stilling til om GF ønsker
at bevare denne formue eller om man ønsker at reducere kontingentet.
Fra bestyrelsens side er der lagt op til at kontingentet forbliver uændret
og dermed at foreningen beholder en mindre formue som alt andet lige gør
arbejdet i bestyrelsen nemmere da uforudsete udgifter ikke skal opkræves
efterfølgende, men kan afholdes direkte fra kassebeholdningen.
Samtidig
er det værd at bemærke, at vi endnu ikke har betalt (Forbunds-
og Kreds-) kontingent for 2001 og dermed risikerer at få tilsendt
en ekstra regning.
3) DAI
Dommersituationen er tilspidset
i DAI. Selvom dværgene heldigvis ikke blev konfronteret med det voksende
problem er tonen skærpet fra DAIs side efter i flere omgange at have
efterlyst frivillige fra klubberne til at deltage i deres dommerkurser.
Nu er der stillet forslag til det kommende Fodboldmøde 2002, som
indebærer et betragteligt dyrere gebyr for deltagelse i næste
års turnering, som går til etableringen af en pulje til gratis
uddannelse af dommere, hvis ikke klubben deltager med en dommer-aspirant
på DAIs kursus til vinter. Således lægges der op til
at gebyret for deltagelse vokser med 1.500,- for de klubber som ikke kan
stille med en frivillig dommer. Dog først fra 2003.
Kontakten
til DAI foregår godt og uproblematisk vha. ugentlige elektroniske
nyhedsbreve, som fordeles til trænere og andre interesserede. Flyttede
kampe meddeles i disse nyhedsbreve og det er derfor vigtigt at følge
med. Derudover fremsendes særskilte skrivelser om rykkede kampe,
men dog ikke nødvendigvis hver gang. Dværgenes eget varslingsnetværk
fungerer endnu hurtigere som vi fik at se i forbindelse med Dynamo-kampen,
hvor kampen var rykket frem 1 dag pga. andre arrangementer i Kløvermarken,
men som allerede havde cirkuleret i dværge-kredsene 1 dag før
det officielle brev nåede frem pga. årvågne Infosport
betragtere.
4) Sponsor situationen
Bestyrelsen må med skam
meddele, at der ikke er sket meget (noget) på dette område.
Dog har der været foretaget en foreløbig kontakt til en indisk
restaurant. Det er bestyrelsens vurdering, at hvis der skal ske noget på
dette område skal der først og fremmest udarbejdes et sæt
retningslinjer for hvad sponsoren opnår ved at støtte os,
som kan benyttes ved kontakt til potentielle sponsorer. Dette kunne passende
udgøre en første opgave for et eventuelt nyt sponsor-udvalg.
Derudover bør det måske seriøst overvejes hvad en sponsor
kan tilføre klubben når vi nu allerede har en kampdragt. Det
er trods alt for tidligt at overveje at skifte dragterne ud pga. slid.
Og derudover ville klubben få en udgift på 4500,- (svarende
til 15x300,-) som skulle betales tilbage i depositum til spillerne. Hvem
skulle afholde den ?
5) Kontakten indadtil i klubben.
Det kan blot konstateres at
langt den overvejende del af den interne kommunikation i klubben (kamptilmelding,
annoncering af træning etc.) foregår elektronisk og at alle
efterhånden har fået adgang hertil.
Ydermere
må der konstateres at vores webside indtager en central plads i klubbens
interne og samtidig udadvendte kommunikation med andre klubber som hyppigt
frekventerer websiden. Stor ros til webmasteren og alle som har bidraget
med indslag og dermed gjort websiden (delvist ufrivilligt) til foretrukne
startside hos adskillige mennesker (især på CUF). Eksperimenterne
med hhv. en tæller og en gæstebog gav varierede resultater.
Efter blot en enkelt eller to hilsner fra andre klubber (vist nok fra samme
person og en enkelt sjofel bemærkning om en drengetur til Polen und
allez) blev gæstebogen nedlagt. Dog overvejes det stadig om man skulle
eksperimentere med ”Snehvides hjørne” for at give plads til tilskuernes
eventuelle bemærkninger til kamp og referat o.l.
Om man
kan tale om at tælleren har succes er nok vanskeligere. Blot kan
det konstateres at der per d.d. er registeret 4460 ’hits’ siden tælleren
blev taget i brug den 5. december 2000, hvilket giver knap 13 besøgende
om dagen i gennemsnit. En undersøgelse fra Chart.dk viser interessant
nok at størstedelen af websidens ’brugere’ udgøres af kvinder
i aldersgruppen 50-70 eller noget i den retning.
|
|
v. Søren Andersen |
Så er det endnu en gang blevet tid til at stoppe op og gøre status over et år i klubbens historie. Som formand er det min opgave at fortælle lidt om bestyrelsens arbejde det sidste års tid.
Hvis vi skal starte i kronologisk orden, så er et af de første arrangementer den årlige julefrokost – altså sidste års. I den henseende vil bestyrelsen gerne takke Rune for at lægge hus til endnu et uforglemmeligt arrangement – nåja, måske ikke helt uforglemmeligt for alle. Kierkeby? Nevermind, han fik vist starten med…
Ellers er arbejdet gået
slag i slag med alle de sædvanlige opgaver med at betale kontingenter,
skaffe spillertilladelser til nye medlemmer, kontakten til DAI og de andre
klubber. Et arbejde, som efterhånden er ved at ligge på rygraden.
I den forbindelse
vil bestyrelsen gerne takke Lars Knudsen mange gange for sit utrættelige
gå-på-mod med at skaffe baner og haller, og jeg personligt
vil gerne takke Stig for sin meget energiske indsats, når jeg har
lænet mig for meget tilbage. Det er kollektivet, der har båret.
Peters rolle i bestyrelsen har været lidt på stand by af alle
hans udlandsophold, men efter sin hjemkomst har han ihærdigt insisteret
på at lægge hus til både landskamp-aften og aftenens
arrangement. Tak til Peter for det.
Hvis man læner sig lidt
tilbage, og forsøger at se vores lille fællesskab udefra er
der én ting der vil træde tydeligere frem end meget andet:
Der er mange dværge, der har benyttet året til at lægge
grundlaget for fremtidens dværgehold. Desværre er jeg ikke
sikker på, at dværgenes miniputter kan blive trænet af
Bo, da han sikkert vil blive forment adgang til pigernes bad og omklædning
– jeg vil godt opfordre de resterende dværge til at anstrenge sig
for også at sikre et kommende drengehold.
Det er
glædeligt, at så mange dværge har fået dejlige
og velskabte børn, men desværre betyder det også, at
der nok fremover bliver lidt mindre tid til fodbolden og de fælles
aktiviteter med dværgene.
Imidlertid er vi nogen, der
endnu ikke har fået børn – og så alligevel. Som i sikkert
ved render jeg rundt og starter lidt virksomheder ind i mellem, og en af
dem der er ”kommet til verden” det sidste års tid har vokseværk.
Og guderne skal vide at det tager meget tid at passe sådan en ”lille”
størrelse. Selvom de ser små og ufarlige ud i starten, så
bliver de pludselig større og begynder at vælte ting ned fra
komfuret.
Delivery CPH, som jeg taler
om, vokser i øjeblikket ca. 20% om måneden. For at give det
lidt perspektiv til alle de nybagte forældre, så svarer det
til, at jeres små størrelser, der vejede ca. 4 kg ved fødslen
og målte ca en halv meter, efter et års tid ville veje 32 kg
og måle 4 meter – lidt skræmmende tanke… Jan Koller go home.
Det er så også
årsagen til, at jeg i dag har valgt at trække mig tilbage som
formand for Dværgene. Det har været sjovt, og det har været
rart at kunne hjælpe til med at løfte lidt af vores fælles
opgaver.
Samtidig – som det sikkert
heller ikke er gået jeres dværgenæser forbi – har Stig
været så heldig at få job hos et af Danmarks mest kendte
virksomheder – B&O. Dejligt for Stig at få noget at rive i, men
samtidig svært ærgerligt for Dværgene, for Stig har været
en super kasserer at læne sig op ad som formand.
For at
komme frem til det væsentlige, så har bestyrelsens arbejde
ikke været urimelig hårdt – blandt andet takket være
Rune, Lars og alle andre som i tidens løb har taget mange småopgaver.
Når det er sagt er det så nødvendigt, at der melder
sig mindst to nye dværge til at assistere Peter fremover.
Som vi har skrevet ud til jer,
er det ikke et uoverkommeligt stykke arbejde, der ligger forude – og vi
vil gerne støtte jer i starten, hvis der er behov for det – men
det er nødvendigt, at nogen melder sig til at tage over.
Vi er i bestyrelsen helt klar
over, at I alle sammen har travlt, men for vores lille fællesskabs
skyld er det vigtigt at der er så mange hænder, der løfter,
at vægten for den enkelte synes rimelig og let.
Tak for et godt år,
og velkommen til den nye bestyrelse.
v. Peter Hansen |
Før den sidste gang træning skulle til at gå i gang, talte jeg kort med Kresten fra Sporting Automobil om aftenens fremmøde fra Dværgene og Sporting. Sagen var, at der ikke var særlig mange spillere fra hans hold, der var mødt op. Det var en tendens, at Sporting i stigende omfang ikke længere kom til træning. ”Selv Rune, den notoriske ungkarl, har nu fået et barn... og så kommer han jo heller ikke så meget mere”, sagde Kresten. Jeg kommenterede, at der også var mange Dværge, som havde fået børn. ”Jamen I kan stadig mønstre helt vildt mange spillere, og I bliver jo heller ikke yngre... det er da flot, at der er så mange Dværge, der bliver ved med at komme...”, fortsatte han. At iagttage sig selv er svært. Nogle mener simpelthen, at det er umuligt. Krestens iagttagelse af Dværgenes fremmøde til træningen den onsdag i oktober var for mig en god påmindelse om, at vores fodboldklub egentlig har det meget godt. Måske er der, sammenlignet med tidligere, ikke helt så mange Dværge, der er mødt frem til træning som sædvanligt. Der har også været et par kampe, hvor vores cheftræner har haft svært ved overhovedet at stille hold. Naturligvis har børnene, arbejdet, konen, alderen, elskerinderne og alt det andet lagt visse begrænsninger for, i hvor stort omfang man stadig kan være praktiserende Dværg. Men at Dværgene stadig vælger fodbolden, vel fordi de dybest set synes det er sjovt og godt kan lide hinanden, kan der vist ikke være tvivl om.
Man kunne tro, at der med formandstitlen følger en masse arbejdsopgaver. Søren havde godt nok forsikret mig om, at det ikke var så slemt, men man kunne jo aldrig vide. Måske var det bare noget, han sagde for at få en anden til at melde sig. Jeg kan nu afsløre, at Søren havde fuldstændig ret. At være formand for Dværgene er ikke specielt arbejdskrævende. I løbet af året har jeg ladet mig underholde af medlemsblade fra DGI, reklamekataloger med kitschede pokaler og vimpler, invitationer til diverse arrangementer og oplysninger om, hvordan vi som klub skal forholde os til et specielt cirkulære om at forhindre pædofili i medlemsklubberne. Bare rolig, eftersom vi vist alle er myndige, og dermed helt i henhold til reglerne, har jeg ikke gjort noget ved den sag. Så har jeg læst nyhedsbrevene fra DAI og været klubbens kontaktperson ved aflysning af kampe. Den virkelige grund til, at formandsposten har været en ren fornøjelse, har dog først og fremmest været vort hårdt arbejdende sekretær, Bo, og vores pålidelige kasserer, Kaspar. Jeg vil især fremhæve Bo for endnu engang at have været en uvurderlig kraft i det forgangne Dværgeår.
Kigger vi tilbage, er der også andre i klubben, der skal have en tak med på vejen. Der var julefrokosten hos Brian. Det var endnu engang supersjovt, og tak til ham for at lægge hus til. Så vil jeg på klubbens vegne gerne takke Per Saaby for at have taget trænergerningen til sig og tilført Dværgene nye ideer og et nyt fodboldsprog. Som assistenttræner har jeg haft den fornøjelse at få lov til at dele nogle af Pers overvejelser, og det har været meget lærerigt. For mig at se er Pers største styrke hans evne til at motivere Dværgene. Med entusiasme, forstand og sit insisterende fodboldsprog (à la ”Kom nu for satan”...”jeg vil simpelthen ikke se bolden hoppe i feltet”) har han formået at få det bedste frem i Dværgene og sikre os endnu et år i den næstbedste række. Endelig skal Christian Holstein også have stor tak for at have holdt styr på vores baner. Når vi nu er ved banerne, kan vi fastslå, at vi jo satser på at fastholde vores bane i Nordvest og derfor naturligvis vil indgive ansøgning herom. Ift. mulighederne for at spille indendørs har vi fået to gymnastiksale, som sandsynligvis ikke er store nok til at spille noget fornuftigt fodbold. Det skal dog ikke afholde Dværgene fra at bruge dem til eventuelt at spille badminton, bordtennis, eller noget lignende. Den bedste mulighed er dog nok at spille med Sporting hver lørdag, præcis som vi har gjort de sidste par sæsoner.
Alt i alt har det altså været et godt år for Dværgene. Dværgene har stadig ånden og kan lide at spille fodbold. Dværgene har endog en vis sportslig succes. Udfordringen er at sikre os, at vi også har en klub til næste år og næste år igen. Derfor må vi tænke på at fremtidssikre Dværgene, hvilket vi gør bedst ved at indlemme et par nye medlemmer i klubben. Vi er i dag 19 medlemmer, hvoraf 3 (Jairo, Stig, Ole I) er i den specielle situation, at de nok ikke kommer til at spille mange kampe i den kommende sæson. Bestyrelsen foreslår, at disse spillere får tilbudt det samme: enten et halvt kontingent eller orlov. Med kun 16 aktive spillere er det vores opfattelse, at vi bør udvide truppen med minimum 2 spillere. Og det helst med et par trænings- og kampivrige Dværge. Med flere aktive Dværge i klubben vil vi måske i fremtiden være nødt til at forberede os på mindre spilletid til den enkelte spiller. Det kan dog være nødvendigt for at sikre, at vi lettere kan stille hold hele sæsonen igennem.
Når vi nu er ved optag af nye spillere vil vi foreslå, at nye medlemmer i fremtiden får 2 måneder til at få bragt deres spillerlicenser i orden. Der har i klubbens historie været tilfælde, hvor det tager lang tid af få bragt licenserne på plads. Det vil vi kraftigt opfordre til, at der bliver lavet om på. Vi vil også understrege, at det er op til de enkelte nye medlemmer at få inddrevet eventuelt gamle spillerlicenser, som forhindrer udstedelser af nye Dværgelicenser. Ud over at det kræver en vis kreativitet at skulle udforme spillerkortet, er der også den risiko, at vi kan få frataget point pga. manglende licenser – en sådan situation ville simpelthen være for sur.
Fremtidssikringen af klubben sikres ej alene ved optaget af nye medlemmer. Fra bestyrelsens side vil vi advare mod vanetænkning og alderdommens skråsikkerhed. Blot fordi vi har fundet en model, som virker i øjeblikket, er det ikke ensbetydende med, at det ikke kunne være anderledes. Det kunne eventuelt være i forhold til fordeling af træneransvar, antallet af hold, deltagelse i diverse turneringer etc. etc. I forbindelse hermed vil vi gerne pege på, at der af de 19 medlemmer i dag er hele 14 Dværge (Søren A, Stig, Troels, Bo, Rune, Claus, Peter, Fremerey, Svop, Ulrik, Hasholt, Holstein, Kaspar, Ole E), som i forhold til deres alder alene er klar til old boys-bold. Som klub må vi tage stilling til, hvad vi skal gøre på længere sigt. Skal vil lave et old boys-hold? Skal vi optage nogle flere yngre medlemmer og lave både et old boys- og et young boys-hold? Eller skal vi blot optage et par nye spillere og så blive ved, så længe vi kan, uden at foretage nogle egentlige ændringer i klubbens struktur? Det er ikke vores opfattelse, at det er noget, vi skal tage nogen beslutning om i dag, men på længere sigt skal vi have en strategi for, hvordan vi løser den udfordring. Det er vigtigt at skabe rammerne for også i fremtiden at kunne spille bold på et hold, hvor der ikke opstår for store spændinger i forhold til alder, ambitioner og evner. Det er vigtigt, at Dværgene også i fremtiden kan kalde sig Dværge.