|
Bestyrelsens beretning for 2001 |
v. Kaspar Bro Larsen
Indledning I tidligere bestyrelsers organisatoriske
beretninger har det været tydeligt, at etableringen af klubben har
antaget en stor del af bestyrelsens arbejde. Det er ikke længere
tilfældet da klubben til bestyrelsens (og antageligvis også
spillernes) store glæde fungerer godt såvel socialt som sportsligt.
I stedet vil jeg berøre nogle af de organisatoriske opgaver bestyrelsen
har haft.
1) Medlemssituationen
Status før næste
sæson: 12 aktive medlemmer/spillere + 1 vikar/1 langtidsorlov (Thomas
B), og 2 orlovsansøgninger (Rune og Kaspar).
Til trods for den sportslige
succes igennem hele turneringen (som vi allerede har fået beskrevet
i trænerparrets sportslige beretning) kan
der konstateres en faldende tilslutning til kampene. Det giver på
den ene side plads til alle tilmeldte (på nær 1 spiller i 1
kamp) og flere reservister. På den anden side betyder det også
et større arbejde for træneren, da der ikke er tilmeldte nok
til kampene. Den faldende tilslutning behøves ikke at blive tillagt
en faldende interesse, idet stadig flere dværge afslutter deres uddannelse
og påbegynder et nyt liv på det pulveriserende arbejdsmarked
eller i familiens skød. Med andre ord er det selvfølgelig
i orden og samtidig ganske forventeligt.
2) Økonomi
Økonomien har det trods
beskedne ekstra udgifter vældig godt og foreningen har rent faktisk
oparbejdet en mindre formue. I relation til diskussionen af næste
års budget skal vi således tage stilling til om GF ønsker
at bevare denne formue eller om man ønsker at reducere kontingentet.
Fra bestyrelsens side er der lagt op til at kontingentet forbliver uændret
og dermed at foreningen beholder en mindre formue som alt andet lige gør
arbejdet i bestyrelsen nemmere da uforudsete udgifter ikke skal opkræves
efterfølgende, men kan afholdes direkte fra kassebeholdningen.
Samtidig
er det værd at bemærke, at vi endnu ikke har betalt (Forbunds-
og Kreds-) kontingent for 2001 og dermed risikerer at få tilsendt
en ekstra regning.
3) DAI
Dommersituationen er tilspidset
i DAI. Selvom dværgene heldigvis ikke blev konfronteret med det voksende
problem er tonen skærpet fra DAIs side efter i flere omgange at have
efterlyst frivillige fra klubberne til at deltage i deres dommerkurser.
Nu er der stillet forslag til det kommende Fodboldmøde 2002, som
indebærer et betragteligt dyrere gebyr for deltagelse i næste
års turnering, som går til etableringen af en pulje til gratis
uddannelse af dommere, hvis ikke klubben deltager med en dommer-aspirant
på DAIs kursus til vinter. Således lægges der op til
at gebyret for deltagelse vokser med 1.500,- for de klubber som ikke kan
stille med en frivillig dommer. Dog først fra 2003.
Kontakten
til DAI foregår godt og uproblematisk vha. ugentlige elektroniske
nyhedsbreve, som fordeles til trænere og andre interesserede. Flyttede
kampe meddeles i disse nyhedsbreve og det er derfor vigtigt at følge
med. Derudover fremsendes særskilte skrivelser om rykkede kampe,
men dog ikke nødvendigvis hver gang. Dværgenes eget varslingsnetværk
fungerer endnu hurtigere som vi fik at se i forbindelse med Dynamo-kampen,
hvor kampen var rykket frem 1 dag pga. andre arrangementer i Kløvermarken,
men som allerede havde cirkuleret i dværge-kredsene 1 dag før
det officielle brev nåede frem pga. årvågne Infosport
betragtere.
4) Sponsor situationen
Bestyrelsen må med skam
meddele, at der ikke er sket meget (noget) på dette område.
Dog har der været foretaget en foreløbig kontakt til en indisk
restaurant. Det er bestyrelsens vurdering, at hvis der skal ske noget på
dette område skal der først og fremmest udarbejdes et sæt
retningslinjer for hvad sponsoren opnår ved at støtte os,
som kan benyttes ved kontakt til potentielle sponsorer. Dette kunne passende
udgøre en første opgave for et eventuelt nyt sponsor-udvalg.
Derudover bør det måske seriøst overvejes hvad en sponsor
kan tilføre klubben når vi nu allerede har en kampdragt. Det
er trods alt for tidligt at overveje at skifte dragterne ud pga. slid.
Og derudover ville klubben få en udgift på 4500,- (svarende
til 15x300,-) som skulle betales tilbage i depositum til spillerne. Hvem
skulle afholde den ?
5) Kontakten indadtil i klubben Det kan blot konstateres at
langt den overvejende del af den interne kommunikation i klubben (kamptilmelding,
annoncering af træning etc.) foregår elektronisk og at alle
efterhånden har fået adgang hertil.
Ydermere
må der konstateres at vores webside indtager en central plads i klubbens
interne og samtidig udadvendte kommunikation med andre klubber som hyppigt
frekventerer websiden. Stor ros til webmasteren og alle som har bidraget
med indslag og dermed gjort websiden (delvist ufrivilligt) til foretrukne
startside hos adskillige mennesker (især på CUF). Eksperimenterne
med hhv. en tæller og en gæstebog gav varierede resultater.
Efter blot en enkelt eller to hilsner fra andre klubber (vist nok fra samme
person og en enkelt sjofel bemærkning om en drengetur til Polen und
allez) blev gæstebogen nedlagt. Dog overvejes det stadig om man skulle
eksperimentere med ”Snehvides hjørne” for at give plads til tilskuernes
eventuelle bemærkninger til kamp og referat o.l.
Om man
kan tale om at tælleren har succes er nok vanskeligere. Blot kan
det konstateres at der per d.d. er registeret 4460 ’hits’ siden tælleren
blev taget i brug den 5. december 2000, hvilket giver knap 13 besøgende
om dagen i gennemsnit. En undersøgelse fra Chart.dk viser interessant
nok at størstedelen af websidens ’brugere’ udgøres af kvinder
i aldersgruppen 50-70 eller noget i den retning.
|
Beretning 1998-99
Beretning 1999 |